T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI |
BAŞVURU KOŞULLARI: Tüketiciler ve satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek ve tüketici mahkemelerinde delil ileri sürebilecek kararı almak üzere İlçemizde "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti" oluşturulmuştur. İLETİŞİM BİLGİLERİ: Yazışma Adresi: Muratlı Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı Hükümet Konağı Muratlı / TEKİRDAĞ Telefon: 0 282 361 2004 Fax: 0 282 361 2227 İnternet Adresi: www.tüketici.gov.tr |
MURATLI TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ÜYELERİ: Başkan : İsmail Altan DEMİRAYAK Baro Temsilcisi : İsmet YILMAZ Tüketici Örgütleri Adına : Mustafa TOPCU Belediye Temsilcisi : E.Ersel GÜNDÜZ Ticaret Sanayi Odası Temsilcisi : Ahmet TÜRKOĞLU Esnaf Sanatkarlar Odası Temsilcisi : Alaattin BÜYÜKİŞCAN |
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI Satın aldığınız herhangi mal ve hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır. Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinde indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın. Her şeye rağmen sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan; * Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine, * Tüketici Mahkemelerine başvurabilirsiniz. Böyle bir durumda hakkınızı aramanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciyi saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerinde benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
|
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NELERDİR? NEREYE BAŞVURULMALI? Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin 01 Ocak 2018'dan itibaren 4.570,00-TL'nin (Parasal sınır her yıl DİE'nin TEFE'de meydana gelen yıllık artış oranında arttırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir. Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz. Şikayet konusu olan hizmetin değeri 4.570,00.- TL'nin üstünde ise İl Hakem Heyetlerine, 6.860,00.-TL nin üzerindeyse Tüketici Mahkemelerine de başvurabilirler. Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyete kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir. Ayrıca www.tüketici.gov.tr adresinden de şikayet başvurusunda bulunabilir. |
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ? Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde uyuşmazlık konusuna ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz. Yazılı dilekçenizde; * Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini, * Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini, * Ne kadar para ödediğinizi, * Sorunun ne olduğunu, * Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu, * Ne yapılmasını istediğinizi belirtiniz. BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ. Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem Heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır. Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. GÖRÜŞÜLME SÜRESİ Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 6 ay içinde karara bağlanır. Kararlar, alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir. Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarının gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir. Dilekçe örneği için TIKLAYIN!
|