• Anasayfa
  • İletişim

TÜRKİYE CUMHURİYETİ
MURATLI KAYMAKAMLIĞI
  • Anasayfa
  • Kaymakamlık
    • Geçmiş Dönem Kaymakamlarımız
    • Protokol Listesi
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı
      • İnsan Hakları
        • İlçe İnsan Hakları Kurulu
        • İnsan Hakları Kurulu Tanıtım Broşürü
        • İlgili Mevzuat ve Belgeler
        • İnsan Hakları İletişim
    • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
  • Muratlı
    • İlçemizin Genel Durumu
    • Coğrafi Yapısı
    • Nüfus Durumu
    • Ulaşım
    • İlçe Telefon Rehberi
  • Güncel
    • Kaymakamlık Haberleri
    • Kaymakamlık Duyurular
    • İletişim
  • Şehit ve Gazilerimiz
  • Atatürk Evi
  • Etik Komisyonu
 
 
 

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı

Kaymakamlık > Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı - 22 Şubat 2016 Pazartesi + - Yazdır

T.C. 

MURATLI KAYMAKAMLIĞI

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI

 BAŞVURU KOŞULLARI:

     Tüketiciler ve satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek ve tüketici mahkemelerinde delil ileri sürebilecek kararı almak üzere İlçemizde "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti" oluşturulmuştur.

İLETİŞİM BİLGİLERİ:

Yazışma Adresi: Muratlı Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı Hükümet Konağı Muratlı / TEKİRDAĞ

Telefon: 0 282 361 2004

Fax:       0 282 361 2227 

İnternet Adresi: www.tüketici.gov.tr    


 

 MURATLI TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ÜYELERİ:

Başkan                                                 :  İsmail Altan DEMİRAYAK

Baro Temsilcisi                                   :  İsmet YILMAZ

Tüketici Örgütleri Adına                   :  Mustafa TOPCU

Belediye Temsilcisi                             :  E.Ersel GÜNDÜZ

Ticaret Sanayi Odası Temsilcisi       :  Ahmet TÜRKOĞLU

Esnaf Sanatkarlar Odası Temsilcisi : Alaattin BÜYÜKİŞCAN

        

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

    Satın aldığınız herhangi mal ve hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.

     Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinde indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.

      Her şeye rağmen sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;

* Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,

* Tüketici Mahkemelerine başvurabilirsiniz. Böyle bir durumda hakkınızı aramanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciyi saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerinde benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

 

 HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NELERDİR?

NEREYE BAŞVURULMALI?

      Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin 01 Ocak 2018'dan itibaren 4.570,00-TL'nin (Parasal sınır her yıl DİE'nin TEFE'de meydana gelen yıllık artış oranında arttırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir.

       Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.

       Şikayet konusu olan hizmetin değeri 4.570,00.- TL'nin üstünde  ise İl Hakem Heyetlerine, 6.860,00.-TL nin üzerindeyse Tüketici Mahkemelerine de başvurabilirler. Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyete kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir. 

        Ayrıca www.tüketici.gov.tr adresinden de şikayet başvurusunda bulunabilir.

 BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?

        Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde uyuşmazlık konusuna ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.

Yazılı dilekçenizde;

* Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,

* Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,

* Ne kadar para ödediğinizi,

* Sorunun ne olduğunu,

* Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,

* Ne yapılmasını istediğinizi belirtiniz.

BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ.

     Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem Heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.

     Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

GÖRÜŞÜLME SÜRESİ

      Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 6 ay içinde karara bağlanır. Kararlar, alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.

       Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarının gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.

      Dilekçe örneği için TIKLAYIN!

                

Türkiye Cumhuriyeti Muratlı Kaymakamlığı
Muradiye Mah. 100. Yıl Cad. Hükümet Konağı Muratlı/TEKİRDAĞ
Telefon: 0 (282) 361 20 04 Faks: 0 (282) 361 22 27
E-posta: muratli@icisleri.gov.tr